Isten hozott az EMMAUSZ KÖZÖSSÉG honlapján!     

 

Az áprilisi elsőszombati szentmise szentbeszéde meghallgatható és letölthető itt 

 

A Szent Háromnap szentbeszédei:

Nagycsütörtök meghallgatható és letölthető itt.

Nagypéntek meghallgatható és letölthető itt.

Feltámadási szentmise meghallgatható és letölthető itt.

 

februári lelki nap hanganyaga: 

 Szentbeszéd meghallgatható és letölthető itt

 Tanítás meghallgatható és letölthető itt 

 

Sárgeres 2023.

Kovács Zoli atya tanításai:

Jézus Szívének legnagyobb ajándéka a Szentlélek: meghallgatható és letölthető itt

Jézus Szíve – Pásztori szív: meghallgatható és letölthető itt

Jézus Szívének szeretete viszonzást vár!: meghallgatható és letölthető itt

Jézus Szíve gyakorlati cselekvést vár: lábmosás!: meghallgatható és letölthető itt

Jézus Szíve és az Oltáriszentség: meghallgatható és letölthető itt

Jézus Szíve szeret minket, bűnösöket: meghallgatható és letölthető itt

Jézus Szíve – gyógyító szív: meghallgatható és letölthető itt

Jézus Szíve a Szűzanya méhében alkotott Szív: meghallgatható és letölthető itt

 

Őri Imre atya szentbeszédei:

Szentbeszéd2: meghallgatható és letölthető itt

Szentbeszéd3: meghallgatható és letölthető itt

Szentbeszéd4: meghallgatható és letölthető itt

 

Katona István atya életútjának rövid összefoglalása


Katona István atya 1940. szeptember 8-án született Sáregresen. A világháború után (1947-ben) a család visszaköltözött Budapestre. A középiskolát a II. Rákóczi Ferenc Közgazdasági Technikumban végezte. Az érettségi után a Csepeli Kőolajipari vállalatnál dolgozott a pénzügyi osztályon egy évig. 1959-ben jelentkezett az Esztergomi Hittudományi Főiskolára, 1964-ben végzett. Első állomáshelye Nagyorosziban volt, majd 1967-ben Budapestre, a Szent Anna Plébániára került kápláni beosztásban.

Tagja lett a Regnum Marianum katolikus egyesületnek és papi közösségnek, amely államilag tiltott volt. Házaknál hitoktatást végzett, és nyári lelkigyakorlatra vitte a fiatalokat a hegyekbe. 1970. szeptember 10-én a politikai rendőrség házkutatást végzett nála, majd három hónapos kihallgatás, utána bírósági tárgyalás következett. A koncepciós per bírósági ítélete ez volt: „Államellenes összeesküvés kísérletének gyanúja” (Ez jogilag értelmezhetetlen, hogy „kísérletének gyanúja”) Az ifjúság hitre, erkölcsre, szeretetre neveléséért ezt kapta a kommunista kormánytól. Kettő és fél év börtönre ítélték (1971. május 31-én), amelyet a gyűjtő fogházban töltött le. Nem egész húsz hónap után szabadult amnesztiával (1972. december 31-én).

1973. január 1-én visszatérhetett a Szent Anna Plébániára, majd két év után a Szent Rita kápolnába helyezték. 1977. januárjában került a Pesti Ferencesek templomába. Itt egy imacsoportot alakított, melyben a Biblia mellett a testvéri szeretetet is ápolták. Ez a csoport alakult át 1979. szeptemberétől karizmatikus csoporttá. István atya is részesült a Szentlélek-keresztségben, az ima-csoport tagjaival együtt. A 80-as években enyhült a vallásellenes nyomás, így sikerült több csoportot alakítani a városban.

Létrehozta az Emmausz Közösséget, arra alapozva, hogy a feltámadt Jézus egy csodálatos beszélgetés alatt újjáteremtette a szomorú tanítványok szívét. Ebben az ajándékban mi is részesülhetünk.

Ebből kiindulva az imacsoportok találkozásait meghatározta a Szentlélek meghívása, a szentírásról való beszélgetés és a karizmatikus énekek, tanúságtételek, egymásért való ima. Mivel vidéken is terjedni kezdett a karizmatikus megújulás, szükséges volt a vidéki vezetőket is összefogni. Így jött létre a papi és világi vezetőkből egy 15-20 fős összejövetel, havi találkozással, ahol Kovács Gábor atya nagyszerű előadásai mélyítették el a lelkiséget. Ebből nőtt ki később a Nemzeti Szolgáló Bizottság amelynek Katona István atya lett a vezetője 1990-1998-ig.

Mivel az egyházi könyvkiadás még szigorú ellenőrzés alatt volt az állami szervek részéről, (1950 és 1990 között) ezért fénymásolással és gépírással terjedtek az énekek és a lelkiségi könyvek.

A 1991-től évenként létrejöttek az országos karizmatikus találkozók a stadionban 7-8 ezer résztvevővel, amelyeknek, Kemenes Gábor és Marik Jóska és Erzsi volt a fő ihletője és szervezője.  

1989 végén megalakult a karizmatikus vezetők tanácsa, akik felkérték Katona István atyát egy lelkiségi újság kiadására, amely Marana Tha címmel jelent meg. István atya felvette a kapcsolatot a külföldi újságok kiadóival és engedélyt kért tőlük, hogy kezdetben az ő lapjukból fordítsanak cikkeket a MARANA THA újságba. Így az Amerikai New Covenant, a német Rundbrief és Ernaerung, a francia IL es Vivant, az olasz Aggiornamento cikkeiből nagyszerű tanúságtételek születtek a magyar olvasók számára.

1990-ben István atya megalapította a MaranaTha 2000 Alapítványt, amely szemináriumokat szervezett, gyógyító alkalmakat, és mint kiadó több száz karizmatikus könyvet adott ki.

Meghívta azokat a híres külföldi karizmatikus vezetőket, akik neve és tanítása irányadó volt a nemzetközi katolikus megújulás számára, mint például Linda Schubert, Kim Kollins, a Linn testvérek, Jörg Müller. Később Damján Stayne. Ők eljöttek és nagyszerű előadásuk mellett gyógyító szolgálatot is végeztek. Továbbá hozzájárultak, hogy könyveik is megjelenhessenek a Marana Tha Kiadó gondozásában. István atyának az volt a koncepciója, hogy az evangelizáció minden szinten megvalósuljon: Videó kazetta, audió, és hangkazetta (énekek és előadások), újság, és könyvek kiadása. A munkatársak segítségével (Márton Gábor, Hollósy Péter, Oltárczy Lajos, Wildner Dénes) összegyűjtötte a karizmatikus énekeket, s megjelentette az u.n. „sárga” énekeskönyvet, majd a „zöldet” („Áldjad én lelken az Urat”, később a „Szentlélek Jöjj”), amelyek az egész országban elterjedtek.

1990-től lehetővé vált, hogy szemináriumokat lehetett tartani nyilvánosan, akár egy iskola dísztermében, vagy az egyetem előadó termében. Így születtek meg a belvárosban a Szentlélek szemináriumok s a gyógyító szemináriumok (1990-től) 150-170 részvevővel. A gyógyító szemináriumokat, video kazetta vetítéssel (Linn- szeminárium alapján) végezte. 2000-ben kórházba került, csípőprotézist kapott. 2001. október 1-én nyugdíjazták.

2014-ben megkapta a „Hit pajzsa” kitüntetést a kommunizmus áldozatainak emléknapja alkalmából. Bíboros úr is jelen volt az ünnepségen. Néhány hónap után pedig megkapta egyházi elismerésként a tiszteletbeli kanonok címet, amit az esztergomi bazilikában adtak át.

István atya nyugdíjas éveiben folytatja a könyvkiadást és a tavaszi – őszi Szentlélek- és gyógyító-, szabadító szemináriumok tartását, nyaranta pedig lelkigyakorlatokat a közösség tagjai számára. (Többféle szeminárium alakult ki az idők folyamán (40-50 fővel): Miatyánk-, misztika-, szabadító-, és ima-szeminárium). A Közösségi Ház lelki központtá vált, ahol rendszeres szentmise van, továbbá gyógyító és szabadító szolgálatot, lelki beszélgetést is lehet itt végezni.

Legyen minden az Úr dicsőségére! O.M.D.G (2022.)

Katona István atya könyvei:

1. Élet a Lélekben szeminárium (Tanítás + munkafüzet, 1990, 2018, 2020)

2. A szentek köztünk járnak

3. Boldog vagy, mert hiszel

4. Örömöt adtál a szívembe.

5. Szabadság Krisztusban

6. Mentsd meg a lelkedet (A/6)

7. Megújuló imaélet (A/6)

8. A katolikus hit összefoglalása (A/6)

9. Emmausz közösség

10. Gyógyító lelkigyakorlat

11. Öltsétek magatokra Jézus Krisztust

12. Imaiskola szeminárium

13. Élet a Lélekben szeminárium (2009,2016, Tanítások)

14. Bevezetés a misztikába

15. Űzd el a farkasokat pásztor

16. Az Úr arca előtt I-II.

17. Meghívás az életre (felkészülés az életgyónásra, 12.kiadás)

18. Hiszel Istenben? (Hittankönyv a Miatyánk és a Hiszekegy alapján)

19. A sziklára épített ház

20. Nyári lelkigyakorlatok 1-24. (Kéziratban)

21. Domonkos Máté: Katona István (Portré kötet)

 

Az EMMAUSZ Közösség magyar alapítású katolikus, karizmatikus közösség. 1979-ben alapította Katona István atya, Budapesten. 1991-ben egyházi jóváhagyást nyert Paskai László bíboros úrtól, mint „Krisztushívők magántársulása”.

Célkitűzése: az evangélizáció: újság- (Marana Tha), és könyvkiadáson, zenei és tanító CD-n, Mária-rádión keresztül. Továbbá az evangélizáció más formáit is gyakoroljuk: kurzusokat, szemináriumokat, gyógyító imaszolgálatokat szervezünk. Végzünk betegek szolgálatát, zenei  szolgálatot, és engesztelő ima-összejöveteleket a világ megtérésért. A közösség húsz (2022) imacsoportból áll, melynek tagjai heti/kétheti rendszerességgel jönnek össze. Fontosnak tartjuk a csoportok bibliai megalapozását, és a Szentlélek adományainak használatát. Havonta lelki napot tartunk, és évente 5 napos lelki gyakorlatot.

Közösségünk lelki forrást jelent azok számára, akik újjászülettek a Szentlélekben. Akik itt találták meg új életüket Krisztusban, megtérésük után, szolgálatukkal hozzájárulnak a közösség működéséhez.

Azok számára is lelki forrás volt a közösség, akik az elmúlt 40 évben itt hallották meg Isten hívó hangját, és megkapták a papi vagy szerzetesi hivatás kegyelmét, vagy akik új közösség alapítására kaptak indítást a Szentlélektől (Új Jeruzsálem, Szeretet Földje, Szent Mihály, Nyolc Boldogság).

Közösségünk tagjai lehetnek világban élő hívek, papok, szerzetesek, (szerzetesnők), egyedülállók, és házasok.

Lelki támogatásunkkal segíteni akarjuk azokat is, akik a közösségen kívül plébániai szolgálatot végeznek, vagy különböző szociális, és lelki munkát vállalnak az egyházi intézményekben.

HITVALLÁSUNK

1./ Hisszük mindazt, amit a római Katolikus Egyház tanít, és amit az apostoli hitvallás magában foglal.

2./ A Szentírás és az Egyház tanítása alapján hisszük, hogy a Szentléleknek központi szerepe van a keresztény ember életében és küldetésében. Mennybemenetele előtt Jézus rámutatott a Szentlélek szerepére: „A rátok lejövő Szentlélek erővel tölt el benneteket, hogy tanúságot tegyetek rólam Jeruzsálemben… és egészen a föld határáig.” (Apcsel 1,8) Ez a Szentlélek nemcsak erőt ad, hanem ismeretet is. „Eljön az Igazság Lelke, és elvezet titeket a teljes igazságra, (Jn 16,13) eszetekbe juttat mindent, amit mondtam nektek és megtanít mindenre.” (Jn 14,26)

3./ Hisszük, hogy a mai világban csak a Szentlélek által lehet tanúságtevő keresztény életet élni. Csak általa lehet személyes szeretet-kapcsolatba lépni Istennel.

4./ Hisszük, hogy Jézus irgalmas szeretete ma is ki akar áradni azokra, akik hittel hozzá fordulnak. Ezért rendszeresen imádkozunk testi vagy lelki betegségek gyógyulásáért, szabadon fogalmazott imával és az Egyház hagyományából ismert kézrátétellel. („Pál bement hozzá, s imádsággal és kézrátétellel meggyógyította.” (ApCsel 28,9)

5./ Hisszük a Szentírás és az Egyház hagyománya alapján, hogy van személyes gonosz-lélek, aki le akarja rombolni Isten Egyházát. Ezért állandóan támadja az embereket, a családokat, a kultúrát, a társadalmat. A népek között gyűlöletet szít, amely véres háborúkban nyilvánul meg. Ezért időnként szükségesnek tartjuk a szabadító imát, hogy az emberek megszabaduljanak a gonosz támadásaitól és megkötöző hatalmától.

6./ Hisszük, hogy az ember a földi élet után „közbülső állapotba” (tisztítótűzbe) kerül, ahol meggyógyul sérüléseiből, és megtisztul a bűnök okozta szennyes állapotból. Fontosnak tartjuk, hogy imáinkkal segítsük elhunyt hozzátartozóink és testvéreink gyógyulását és szabadulását. (Ha valaki halála pillanatában is megtagadja Isten szeretetét, és nem bánja meg bűneit, akkor az örök kárhozatba kerülhet.)

7./ Hisszük, hogy keresztény hit nem örökölhető, hanem mindenkinek személyes döntést kell hozni Jézus mellett, hogy akar-e az evangélium szerint élni. Ezt a döntést elősegítheti a családi hagyomány, de nem ment föl alóla.

8./ Hisszük, a Szentírás (1Kor 12,12) és az Egyház tanítása (LG 12) alapján, hogy a Szentlélek ma is oszt rendes és rendkívüli karizmákat, hogy Krisztus Teste fölépüljön.